Skip to content

Varför jag fortsätter skriva

mars 3, 2009

Jag skrev att jag startade bloggen för att jag var upprörd över rättsosäkerhet, ipred-lagen och the pirate bay rättegången. Jo det är jag fortfarande, men det finns gott om folk som är det, bara kolla i länkarna. Min nästa tanke var att det behvös en del konkreta tips på hur man faktiskt kan undvika att bli övervakad, dessa tips finns det också gott om. Främst kanske inom foss-världen. Så varför skriver jag nu då? Tanken är väl att ha en plats där jag för min egen skull kan dokumentera mjukvara, frustration, politik eller helt enkelt bara länkar eller rss-flöden till saker som jag vill komma ihåg eller undersöka närmare. Nu är rättegången över och dom kommer i april. Nästa steg är att passa sig för ipred, vad som kommer sen får framtiden utvisa, men det kan ju aldrig vara fel att fortsätta samla på kunskap.

No comments yet

Tyck till!

