Skip to content

Den sista striden

maj 5, 2009

Jaha, jag är trött och nu har jag en hel del skolarbete att ta igen, men det är roligt att göra motstånd också.
I morgon röstas det om telekompaketet och vi har inte gett upp än trots alla lögner, hyckleri och desinformationskampanjer.

Den manipulerade röstordningen var tydligen en ljusskygg pakt mellan sossarna och de konservativa för att slippa visa sitt hat mot demokratin och yttrandefrihet offentligt.

Kolla in telekompaketet.se för hur vi ska vinna det sista slaget! En annan bra sida är Christoffer Kullenbergs inlägg om detta.

Fan vad jag är trött på detta! Jag kommer att hålla Infrastrukturminister Åsa Torstensson och hennes hantlangare Henrik Hansson personligt ansvariga för alla de tråkigheter som väntas komma med telekompaketet. Nästa kampanj jag jobbar på kommer att gälla deras avgång (Internet glömmer aldrig)!

Svaren på allmänhetens frågor från Näringsdepartementets presseminarie finns här, de kan många fina ord, synd bara på den totala motviljan att leva upp till dem!

Nu fattas bara att jag skriver Piratpartiet här också, ber om ursäkt, men jag tycker att detta är viktigt och jag tycker verkligen att Piratpartiet officiellt borde tagit ett större ansvar i den här frågan.

Vet du fortfarande inte vad det handlar om, kolla in den här artiklen i GP, Unni Drougge, Christian Engström eller Amelia Andersdotters artikel på Newsmill.

One Comment leave one →

Tyck till!

