Skip to content

Musiktips

november 21, 2011

I somras fick jag, via liftarsidan Samåkning.se lift med en helt underbar person. Sara, som var på väg till Dalarna. Det visade sig att hon var musiker och varit i Göteborg för att fixa en studio att spela in en skiva i. Efter några timmars allmänt intressant samtal var jag så klart intresserad av hennes musik.  Hon beskrev den, som influerad av både persisk musik och musik ifrån Dalarna. Självklart var jag tvungen att höra detta. Inte helt oväntat blev jag inte besviken. Lyssna själva!

 

Jag är övertygad om att det kommer att gå bra för Sara. Hon är cool, istället för att sitta och vänta på att bli upptäckt tar hon sitt öde i sina egna händer. Inspelningen har hon bekostat själv genom att köra truck på ett lager. Musiken talar dock för sig själv. Fler låtar finns på hennes youtube-kanal eller facebook-sidadär hon kallar sig Sara Yasmine. Egentligen heter hon Sara Tahmirpour, så lägg bägge namnen på minnet för att hon kommer att gå långt!🙂

 

För övrigt vill jag passa på att rekomendera Samåkning.se ett utmärkt sätt att samåka. Miljövänligt, billigare än att bli ruinerad av SJ och dessutom ett grymt sätt att träffa en massa intressanta människor.

No comments yet

Tyck till!

